Lezárult projektjeink

„A DIGITÁLIS JÓLÉT ELŐSEGÍTÉSE PÉCSETT ÉS KÖRNYÉKÉN” – GINOP-3.3.3-17-2017-00001

Pályázati konstrukció: GINOP-3.3.3-17 – „Online kormányzati, közigazgatási és e-egészségügyi szolgáltatások terjedésének és a digitális jólét megteremtésének elősegítése országos, illetve helyi civil és szakmai szervezetek támogatásával”

Támogató: Pénzügyminisztérium

Teljes projektköltség: 26.215.900,- Ft

Megítélt támogatás: 23.594.310,- Ft

Projektmegvalósítás időtartama: 12 hónap (2018. 10. 01. – 2019. 09. 30.)

A támogatás mértéke (intenzitása): 90%

Megvalósítási helyszínek: Pécs, Kozármisleny, Bogád, Görcsöny, Hosszúhetény, Keszü, Kővágószőlős, Nagykozár, Orfű, Pellérd, Pogány, Szalánta, Abaliget, Cserkút, Egerág, Gyód, Kökény, Pécsudvard, Romonya, Szemely, Szőkéd, Berkesd és Birján

A projekt megvalósítására megítélt támogatás 23.594.310,- Ft. A projekt összköltsége 26.215.900,- Ft, ennek 90%-a megítélt támogatás összege.

 

Az INNO RÉGIÓ Alapítvány GINOP-3.3.3-17 konstrukcióhoz kapcsolódó „A digitális jólét elősegítése Pécsett és környékén” elnevezésű 12 hónap időtartamra (2018. 10. 01-jétől 2019. 09. 30-ig) tervezett projektje Pécsett és a környékén található 22 településen valósul meg a digitális alapkészségekkel, a digitális eszközök, az internethasználat személyes tapasztalatával nem rendelkező, főként 45 év feletti, álláskereső vagy kistelepüléseken élő célcsoportok számára, összesen 7.500 személy elérésével. A projekt kiemelt célja ezen csoportok motiválása és támogatása, mentorálása annak érdekében, hogy körökben a digitális online eszközök és az internet használata minél jobban elterjedjen elsősorban az online kormányzati, közigazgatási és e-egészségügyi szolgáltatások terjedésének és a digitális jólét megteremtésének elősegítése érdekében, továbbá az online információszerzés és egyéb online szolgáltatások (pl. internetes vásárlás, online közösségi szolgáltatások stb.) igénybevétele érdekében. Ezt a célt elsősorban a személyes meggyőzés eszközeivel, pl. kitelepüléseken, rendezvényeken, fórumokon, bemutatókon, oktatási programokon – történő találkozások (tervezetten összesen 25 alkalom) révén, a családi, baráti, ismerősi kapcsolatok bevonásával, hatékony kampány-, marketing- és kommunikációs eszközök alkalmazásával kívánjuk elérni.

A projekt Pécsett, valamint 22 környező településen (a Pécsi járásban) valósul meg. Pécs M.J. Város és Kozármisleny város kivételével valamennyi település 5.000 fő alatti lakosságszámmal rendelkezik. Az alábbi települések jelentik a projekt tervezett területi hatókörét:
Pécs, Kozármisleny, Bogád, Görcsöny, Hosszúhetény, Keszü, Kővágószőlős, Nagykozár, Orfű, Pellérd, Pogány, Szalánta, Abaliget, Cserkút, Egerág, Gyód, Kökény, Pécsudvard, Romonya, Szemely, Szőkéd, Berkesd és Birján

 

A tematikus helyi rendezvények (falunapok, klubok, kulturális események, versenyek, egyházi események, nyílt napok, előadások, prezentációk, beszélgetések), továbbá a kitelepülések, motivációs kampányok, lakossági fórumok, helyi szervezetek rendezvényei, térítésmentes, nem formális ismeretterjesztő, digitális eszközöket és szolgáltatásokat népszerűsítő oktatási programok, helyi PR és érzékenyítő tevékenység lebonyolítása (az adott alkalommal kb. 6-8 óra időtartamban, az adott településen esetenként akár több helyszínen és/vagy egy időben, egymással párhuzamosan megvalósuló programelemek révén) az alábbi ütemezés szerint:

 

IDŐPONT

(a projekt hónapjaiban megadva)

HELYSZÍN

TEVÉKENYSÉG

  1. hónap

Pécs (projektiroda)

Projektindító szakasz tevékenységei

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Abaliget, Gyód, Cserkút

Tematikus helyi rendezvények (falunapok, klubok, kulturális események, versenyek, egyházi események, nyílt napok, előadások, prezentációk, beszélgetések), továbbá a kitelepülések, motivációs kampányok, lakossági fórumok, helyi szervezetek rendezvényei, térítésmentes, nem formális ismeretterjesztő, digitális eszközöket és szolgáltatásokat népszerűsítő oktatási programok, helyi PR és érzékenyítő tevékenység lebonyolítása.

Az eseményt megelőzően és/vagy az események idején (a rendelkezésre álló lehetőségek szerint): közösségi oldalakon való megjelenés, helyi sajtómegjelenés, offline és online marketing (plakátok, szórólapok, közlemények, meghívók kihelyezése, rádiós és televíziós reklámspotok, sajtóközlemény, meghívó e-mailek és hírlevelek, blogok, kiadványok, prospektusok stb.

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Pécs, Romonya

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Szalánta, Berkesd, Egerág

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Hosszúhetény, Szemely

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Pécs, Bogád

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Görcsöny, Kővágószőlős

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Keszü, Kökény, Kozármisleny

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Pécsudvard, Nagykozár

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Orfű, Pogány, Birján

  1. hónap

Rendezvények helyszínei:

Pécs, Szőkéd, Pellérd

  1. hónap

Pécs (projektiroda)

Projektzáró szakasz tevékenységei

 

A projekt szakmai tartalmának összeállítása és végrehajtása során együttműködik a GINOP-3.3.2-16 „Online kormányzati, közigazgatási és e-egészségügyi szolgáltatások terjedésének elősegítése és a Digitális Jólét Program kiterjesztésének elősegítése” c. projekt keretében működő „Digitális Jólét Koordinációs Központtal”

 

A projektről és annak gyakorlati megvalósításáról, ill. a projekttel kapcsolatos egyéb információkról (pl. az aktuális hírekről, a Digitális Jólét Programról általában, az INNO RÉGIÓ Alapítvány által kidolgozott, oktatásra is alkalmas „Online digitális ismeretek” c. tananyagról stb.) az alábbi oldalon lehet tájékozódni:

 

http://digitalisjolet-innoregio.hu/

 

Hírek, aktualitások:

http://digitalisjolet-innoregio.hu/hireink/

 

A Digitális Jólét Program:

http://digitalisjolet-innoregio.hu/oldal/a-digitalis-jolet-program/

 

Online digitális ismeretek:

http://digitalisjolet-innoregio.hu/oldal/online-digitalis-ismeretek/

 

Digitális tananyag – az Online digitális ismeretekhez kapcsolódóan:

http://digitalisjolet-innoregio.hu/galeria/album/digitalis-tananyag-az-online-digitalis-ismeretekhez-kapcsolodoan/

 

A „MOBIL JOGSEGÉLY” PROGRAM FEJLESZTÉSE, A SZOLGÁLTATÁSOK BŐVÍTÉSE A DÉL-DUNÁNTÚLON – GINOP-5.1.3-16-2017-00008

Pályázati konstrukció: Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése – GINOP-5.1.3-16 Támogató: Nemzetgazdasági Minisztérium

 Teljes projektköltség: 24.992.448,- Ft

Megítélt támogatás: 24.910.051,- Ft

 A támogatás mértéke (intenzitása): 100%, de az eszközbeszerzés kapcsán 90%

 Projektmegvalósítás időtartama: 14 hónap (2017. 07. 01. – 2018. 08. 31.)

 Megvalósítási helyszínek: Pécs és Vajszló

Mi az a társadalmi vállalkozás?

A társadalmi vállalkozások az üzleti szektorban működve termékértékesítéssel vagy szolgáltatással termelnek hasznot, és ezt valamely társadalmi probléma megoldására fordítják. Ezeknek a vállalkozásoknak a küldetése jellemzően pl. a foglalkoztatottság, a környezetvédelem, a szociális ellátások minőségének javítása.

A szociális gazdaság, melyet bizonyos országokban harmadik szektorként is emlegetnek, alapvető vonása, hogy új munkahelyek teremtését, a foglalkoztatás bővítését, a munkanélküliek számának csökkentését tűzi ki célul maga elé.

A társadalmi vállalkozás olyan vállalkozás, melyben nem elsősorban a profit maximalizálása a cél, hanem a helyi szinten jelentkező társadalmi (pl. munkaerő-piaci, esélyegyenlőségi, egészségügyi, kulturális) problémák kezelése, megoldása. A társadalmi vállalkozások tevékenységük során egyaránt érdekeltek társadalmi céljaik elérésében és az üzleti eredményességben; tevékenységük fenntarthatósága érdekében.

Fontos jellemző, hogy a társadalmi vállalkozás gazdasági tevékenységéből származó hasznát elsődlegesen szociális céljainak elérésére kell, hogy felhasználja.

A társadalmi vállalkozás tevékenységeit többnyire együttműködő hálózat részeként végzi, partnerei általában a helyi szociális intézmények, munkaügyi központok, civil szervezetek, egyházak, vállalkozások és bankok, de bármilyen szervezettel együttműködhet abban az esetben, ha az segíti feladatainak végrehajtását.

A társadalmi vállalkozások finanszírozását kezdetben általában központi forrás biztosítja, de egyértelmű cél, hogy a tevékenység hosszabb távon egyre inkább pénzügyileg fenntartható legyen: az üzleti bevételek részaránya növekedjen az összes bevételen belül.

 

A társadalmi probléma, amelyre megoldást nyújthat a „Mobil Jogsegély” Program, mint társadalmi vállalkozás 

A Dél-Dunántúlon (Baranya, Somogy és Tolna megyében) jelenleg csak a megyeszékhelyeken vehető igénybe személyesen – a hét három napján, korlátozott időtartamban – a megyei kormányhivatalok igazságügyi szolgálatai által biztosított (a „nép ügyvédje”-ként ismert) ingyenes jogsegélyszolgálat, így a kisebb települések szociálisan rászoruló, hátrányos helyzetű lakossága számára csak Pécsre, Kaposvárra, Szekszárdra történő beutazással nyílik lehetőség jogi ügyeik térítésmentes intézésére, ill. sok esetben a „fizetős” jogi tanácsadás igénybe vételére is. Ez a szolgáltatást igénylő ügyfelek számára – az oda-vissza utazás okán – jelentős időráfordítást és anyagi terhet is jelent. A szolgáltatást igénylők, ill. az ügyek száma pedig igen nagy, a régióban ez évente akár tízezernél is többre tehető.

Jogos igény a helyben vagy a lakóhely közelségében megvalósuló jogi segítségnyújtás és tanácsadás, a helyzet rendezése pedig már régóta várat magára, de emellett a pályakezdő jogászok és egyéb hátrányos helyzetűek elhelyezkedése is nehéz a térségben.

Jelenleg Magyarországon a kisebb településeken élő állampolgárok számára a közszolgáltatásokhoz való hozzáférés korlátozott, mivel számos szolgáltatás csak a régióközpontokban és/vagy a megyeközpontokban, ill. a nagyobb városokban (járási/kistérségi központokban) érhetők el személyesen vagy egyéb módon (pl. telefonon, online formában). Ezzel csorbul az egyenlő esélyű hozzáférés elve és gyakorlata.

A közszolgáltatások körébe az ingyenesen/térítésmentesen igénybe vehető jogsegélyszolgálat is beletartozik, lefedettsége/hozzáférhetősége pedig szintén komoly deficittel küzd, de a jogi jellegű ügyek személyes intézése a piaci alapon működő („fizetős”) szolgáltatások vonatkozásában is leginkább csak a városi lakosság számára érhetők el helyben. Az ügyintézés során mindenképpen szükséges az ügyfél több alkalommal történő személyes megjelenése is pl. a tényállás rögzítése, ill. a különböző dokumentumok papír alapon történő átadása/átvétele kapcsán, az ügymenet során a telefonos vagy online ügyintézés csak kisebb mértékben játszik szerepet.

 

A szervezet célja a társadalmi vállalkozással 

Az INNO RÉGIÓ Alapítvány a Dél-Dunántúlon a „Mobil Jogsegély” Programot társadalmi vállalkozásként működteti, jelen projekt közvetlen célja a Dél-Dunántúl megyéiben a helyben vagy a lakóhely földrajzi közelségében térítésmentesen igénybe vehető jogi segítségnyújtás lehetőségének minél több településen (pl. járási és/vagy mikrotérségi központokban, továbbá a kisebb településeken), ill. kibővült szolgáltatási palettával történő biztosítása, mivel ez jelenleg nem megoldott, továbbá a piaci alapon („fizetős” formában) újonnan elindítani kívánt komplex/általános jogi tanácsadási szolgáltatás kiépítése és működtetése. Emellett a hátrányos helyzetű pályakezdő jogászok (nem ügyvédek!) és egyéb hátrányos helyzetűek foglalkoztatása is közvetlen célként jelenik meg.

A szolgáltatást igénylők köre igen széles (földrajzilag és szociálisan is hátrányos helyzetűek, ill. akár a teljes lakosság), számukra egyértelműen hasznos a szolgáltatás, hiszen ennek révén helyben és személyesen is elérhetővé válik a jogsegélyszolgálat és a komplex jogi tanácsadás, ezzel javul a célcsoport esélyegyenlősége, erősödik társadalmi részvételük. Ez az Alapítvány számára is hasznos tevékenység, mivel növekszik/szélesedik társadalmi bázisa, elfogadottsága és beágyazottsága (a szervezet még jobban láthatóvá válik), továbbá az e tevékenységekből származó bevételek jelentős növekedése révén a szervezet és a projekt fenntarthatósága is megalapozottabbá válik, ill. a szervezet más társadalmi programjai is megerősödhetnek.

A közvetlen célok teljesülése esetén a projektidőszak végére a jelenlegihez képest akár 2-3 ezerrel is növekedhet az ellátott ügyfelek, felvállalt ügyek száma, mellyel a fenntartási időszak alatt is számolni lehet.

A társadalmi vállalkozás fejlesztése és bővítése kapcsán az alapvető társadalmi cél kettős: a régiós lakosság jogi szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférésének javítása a területi lefedettség növelésével, a szolgáltatási paletta bővítésével és új szolgáltatások bevezetésével, valamint ehhez kapcsolódóan hátrányos helyzetű pályakezdő jogászok és egyéb hátrányos helyzetűek (összesen 4 fő) foglalkoztatása.

 

A „Mobil Jogsegély” Program, mint társadalmi célú vállalkozás üzleti modellje 

A társadalmi célú vállalkozásként működtetett „Mobil Jogsegély” Program alapvető szolgáltatása a szociálisan/földrajzilag hátrányos helyzetű ügyfelek által ingyenesen igénybe vehető jogsegélyszolgálat, melynek jelen projekt keretében történő bővítése/fejlesztése (több településen, nagyobb földrajzi területen, több jogterületet érintően megvalósuló többletszolgáltatásokkal), valamint az ehhez kapcsolható – piaci („fizetős”) alapon működtetni kívánt – általános/komplex jogi tanácsadás, amely nem csak a szociálisan hátrányos helyzetű ügyfelek, hanem a társadalom szinte minden rétege, továbbá civil szervezetek, cégek/vállalkozások  számára is elérhető, és ennek keretében a vevő nemcsak jogi szolgáltatást kap, hanem ezzel másokon is segít (a bevételeinek min. 10%-a ezt társadalmi a célt szolgálja, ez egyúttal ügyhöz kapcsolt marketing eszköz is).

Az ingyenes jogsegélyszolgálat közvetlen fogyasztói célcsoportjaiként a régióban – elsősorban a kisebb településeken – élő, szociálisan/földrajzilag hátrányos helyzetű társadalmi csoportok, ill. közvetett módon „vevőként” az Igazságügyi Szolgálat, az önkormányzatok, a családsegítő szolgálatok/központok, az ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek stb. határozhatók meg. A „fizetős” jogi tanácsadás pedig bármely magánszemély, ill. civil szervezetek és cégek/vállalkozások számára biztosít általános és komplex jogi megoldásokat.

A „Mobil Jogsegély” Program szolgáltatásai viszonylag szűk területi lefedettséggel jelenleg is elérhetők a Dél-Dunántúl 22 településén, azonban bővítéssel/fejlesztéssel lényegesen több (további 12-20) településen működhetne, az ehhez kapcsolódó új komplex jogi tanácsadás viszont csak jelen projekt révén válik egyáltalán piaci termékké. A szolgáltatások a projekt keretében tervezett intenzív PR/marketing tevékenységgel válhatnak még inkább ismertté és elfogadottá a célterületek lakossága, civil szervezetei, cégei/vállalkozásai körében (bár a szolgáltatást igénylők száma jelenleg is nagy), melyet tovább erősíthet a nyilvános rendezvények megvalósítása is. A közvetett „vevői” kör (pl. Igazságügyi Szolgálat, önkormányzatok, CSSK-k, ügyvédi irodák stb.) pedig mint partnerek is érdekeltek a népszerűsítésben, ezzel biztosítva a közszolgáltatások egyenlő esélyű hozzáférését.

A jelenlegi működés finanszírozását nagyrészt az Igazságügyi Szolgálat biztosítja, de egyéb források is bevonásra kerülnek, azonban a fejlesztéshez a 24,91 MFt támogatáson kívül a „fizetős” szolgáltatások üzleti bevételére is szükség lesz.

A „Mobil Jogsegély” Program fejlesztése, a szolgáltatások bővítése a Dél-Dunántúlon (GINOP-5.1.3-16-2017-00008) projekt 14 hónap időtartamban (2017. 07. 01. és 2018. 08. 31. között) valósul meg 24.910.051,- Ft összegű EU-s támogatással.

  

A projekt célcsoportja

  • Álláskeresők, ill. tartós (több mint 6 hónapja) munkanélküliek
  • 25 év alattiak, 50 felettiek 

A projektbe bevonni kívánt célcsoporttagok – mint újonnan felvett (100%-ban hátrányos helyzetűnek számító) munkavállalók – a projekt által nyújtott szolgáltatások biztosításával összefüggő feladatokat végeznek a projektben, közülük 2 fő jogász, 1 fő marketing asszisztens, és 1 fő jogsegély-szolgálati asszisztens munkakört fog betölteni annak érdekében, hogy a társadalmi célú vállalkozásként működtetett „Mobil Jogsegély” Program alapvető szolgáltatásának (a szociálisan hátrányos helyzetű ügyfelek által térítésmentesen/ingyenesen igénybe vehető jogsegélyszolgálatnak) a területi lefedettsége növekedhessen, a szolgáltatási paletta szélesebbé válhasson és bővülhessen, fejlesztése (több  jogterületet érintően megvalósuló többletszolgáltatásokkal) megvalósulhasson, továbbá az ehhez kapcsolható – piaci alapon („fizetős” formában) újonnan elindítani/működtetni kívánt – általános/komplex jogi tanácsadási szolgáltatások nem csak a szociálisan hátrányos helyzetű ügyfelek, hanem a társadalom szinte minden rétege, ill. civil szervezetek, cégek/vállalkozások számára is elérhetővé váljon a célterületen (pl. kistelepüléseken).

A projektbe bevonni kívánt (100%-ban hátrányos helyzetű tartós munkanélküli, ill. 25 év alatti vagy 50 év feletti) célcsoporttagok tehát a projekt által nyújtott szolgáltatások célcsoportjai – vagyis az ügyfelek – számára ügyintézőként (bizonyos helyzetekben „mentorként”, segítőként vagy „coach”-ként) jelennek meg, rajtuk keresztül lesz a szolgáltatás egyáltalán elérhető, ill. kellően személyre szabott és ügyfélbarát. A bevonni kívánt célcsoporttagok jellemzői közül elsősorban a képzettségük/végzettségük (pl. jogász) van közvetlen összefüggésben a fennálló társadalmi a problémával (a kistelepüléseken, ill. a földrajzi szempontból hátrányos helyzetű térségekben élők közszolgáltatásokhoz – pl. jogsegélyszolgálathoz – való egyenlő esélyű hozzáférése kapcsán fennálló problémák/deficitek ügyével), és ennek részbeni megoldásához járulnak hozzá a projektben végzett tevékenységükkel.

 

A fejlesztésben érintett legfontosabb együttműködő partnerek 

  • Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Igazságügyi Szolgálata (KIMISZ) – 1088 Budapest, Múzeum utca 17.
  • Települési önkormányzatok és ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek

Az INNO RÉGIÓ Alapítvány egyik legfontosabb együttműködő partnere a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Igazságügyi Szolgálata (KIMISZ), mely a „Mobil Jogsegély” Program működtetése kapcsán az általa határozattal megítélt, a programra fordított munkaórák alapján óradíjat fizet, vagyis „vevőként” jelentkezik, így a fejlesztés sikerességéhez, fenntarthatóságához is nagymértékben hozzájárul. A programot alapvetően is támogatja, hiszen az jelentős mértékben biztosítja a kisebb településeken élő, szociálisan hátrányos helyzetű állampolgárok közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférését.

A célterületek települési önkormányzatai is támogatják/igénylik a „Mobil Jogsegély” Program területi lefedettségének növelését, a szolgáltatási paletta bővítését, és új szolgáltatások (komplex jogi tanácsadás) bevezetését/elindítását, vagyis a társadalmi vállalkozás fejlesztését. A települési önkormányzatok, ill. az általuk fenntartott vagy a területükön működő intézmények (pl. CSSK-k, művelődési házak, közösségi terek stb.) elsősorban a szolgáltatások nyújtására alkalmas, megfelelő infrastruktúrával rendelkező helyiségeket biztosítják – térítésmentesen – a program számára, továbbá a szolgáltatás megismertetésében/népszerűsítésében is segítséget nyújtanak, ezzel járulnak hozzá a fejlesztés sikeréhez, fenntarthatóságához. A települési önkormányzatok így nagyobb mértékben biztosíthatják a területükön élők számára igénybe vehető szolgáltatások körét, ezért sok esetben – a helyiségek biztosításán túl – akár anyagi ellenszolgáltatást is hajlandók nyújtani a kistérségekkel együtt.

Ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek is érdekeltek a program fejlesztésének sikerességében, fenntarthatóságában, mivel a program által kezelt esetek/ügyek jogi képviseletét is ellátják.

 

A projekt keretében megvalósuló főbb tevékenységek

 

Hátrányos helyzetű személyek foglalkoztatása 

A projekt keretében foglalkoztatni kívánt hátrányos helyzetű célcsoporti személyek (4 fő):

  • 2 fő jogász (2 fő hátrányos helyzetű) – 2 fő jogász végzettségű célcsoporttag (hátrányos helyzetű új munkavállalóként) munkaviszonyban, jogász munkakörben, napi 8 órában, 10 hónap időtartamban történő foglalkoztatása
  • 1 fő marketing asszisztens (hátrányos helyzetű) – 1 fő felsőfokú vagy középfokú végzettséggel rendelkező célcsoporttag (hátrányos helyzetű új munkavállalóként) munkaviszonyban, marketing asszisztens munkakörben, napi 8 órában, 10 hónap időtartamban történő foglalkoztatása
  • 1 fő jogsegélyszolgálati asszisztens (hátrányos helyzetű) – 1 fő felsőfokú vagy középfokú végzettséggel rendelkező célcsoporttag (hátrányos helyzetű új munkavállalóként) munkaviszonyban, jogsegélyszolgálati asszisztens munkakörben, napi 8 órában, 10 hónap időtartamban történő foglalkoztatása

A projekt keretében megvalósuló foglalkoztatást és az egyéb projektelemek sikerességét a projektstáb, vagyis a projektmenedzsment tagjai (projektmenedzser és pénzügyi menedzser) és a szakmai megvalósítók (jogász koordinátor és marketing ügyintéző) munkája, továbbá a projekt szakértői szolgáltatásai, ill. képzések is segítik.

 

A szakmai megvalósítók és a célcsoport részvétele a számukra tervezett képzéseken 

A szakmai megvalósítók és a célcsoport (jogász végzettségű vagy egyéb szakirányú végzettséggel rendelkező) munkavállalók számára tervezett képzések kapcsán nem szükséges piacképes szakmát adó (pl. OKJ-s) képzést biztosítani, hiszen rendelkeznek az adott munkakör betöltéséhez megfelelő alapvető képzettséggel/végzettséggel. Ennek ellenére kimondottan szükséges olyan piacképes ismereteket nyújtó képzésben részt venniük, amely az adott munkakörben a tevékenységek, feladatok hatékonyabb elvégzését segítik, ez gyakorlatilag egy betanító jellegű, programspecifikus „belső” képzésnek/tréningnek tekinthető, melynek kapcsán a régebbi és az újonnan felvett célcsoporti munkavállalók – akik ugyan rendelkeznek az előírt/elvárt alapvégzettséggel, de – olyan elméleti és gyakorlati ismeretekre is szert tesznek, amelyek az adott (pl. jogi) területen más szervezeteknél, munkáltatóknál is piacképessé teszik őket, vagyis megfelelő kompetenciákat, készségeket/képességeket biztosítanak. Ez a képzés a „D” körben engedélyezett, és felnőttképzési intézmény által lebonyolított képzés/tréning („Szakmai megvalósítók képzése – Projektstáb kompetenciáinak fejlesztése 1.-2.-3.” címmel került engedélyezésre).

Emellett a programban dolgozó szakmai megvalósítók és a célcsoport részt vesznek  felnőttképzési intézmény által engedélyeztetett „D” körös jogi képzéseken is, pl. a  „Jogi tanácsadáshoz szükséges kompetenciák fejlesztése”, a „Jogászok képzése – Az adó- és társadalombiztosítási jogszabályok alkalmazásának gyakorlata, szakmai kompetenciák fejlesztése”, a „Jogászok képzése – A munkajogi jogszabályok alkalmazásának gyakorlata, szakmai kompetenciák fejlesztése”, ill. a „Jogászok képzése – A társasági- és cégjogi jogszabályok alkalmazásának gyakorlata, szakmai kompetenciák fejlesztése” címmel engedélyezett képzéseken/tréningeken.

 

A piacra jutást elősegítő tevékenységekhez kapcsolódó igénybe vett szakértői szolgáltatások

 

  1. A) Marketing tanácsadás

A projekt tevékenységeihez kapcsolódó, nem a kötelező kommunikációs tevékenységek körébe tartozó marketing és kommunikáció tárgykörében a szolgáltatás népszerűsítése és piacon történő minél hatékonyabb értékesítése vonatkozásában a szervezet 95 óra időtartamban marketing tanácsadást kíván igénybe venni vállalkozói szerződés keretében (számlás kifizetéssel) a projekt teljes időtartamára egy megfelelő szakmai tapasztalattal rendelkező szakértői vállalkozás bevonásával.

 

  1. B) Piackutatás

A projekt tevékenységeihez kapcsolódó, nem a kötelező kommunikációs tevékenységek körébe tartozó marketing és kommunikáció tárgykörében a piackutatás lebonyolítására egy megfelelő szakmai tapasztalattal rendelkező szakértői vállalkozást kívánunk vállalkozói szerződés keretében (számlás kifizetéssel) felkérni a projekt teljes időtartamára.

 

  1. C) Marketing eszközök fejlesztése, elkészítése

A projekt tevékenységeihez kapcsolódó, nem a kötelező kommunikációs tevékenységek körébe tartozó marketing és kommunikáció tárgykörében a marketing eszközök (pl. a szervezet és/vagy szolgáltatás arculattervezése, prezentációja, a szervezetről és a szolgáltatásról szóló kiadvány, a közösségi médiában – helyi televíziókban, rádiókban, közösségi oldalakon, LinkedIN-en, Facebook-on stb. – való megjelenés, célzott/célcsoport-orientált online hirdetések megjelentetése, hírlevél sablonok, a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek toborzására szolgáló plakátok, szórólapok stb.) fejlesztésére, elkészítésére egy megfelelő szakmai tapasztalattal rendelkező szakértői vállalkozást kívánunk vállalkozói szerződés keretében (számlás kifizetéssel) felkérni a projekt teljes időtartamára.

 

  1. D) Rendezvényszervezés

A projekt tevékenységeihez kapcsolódó, nem a kötelező kommunikációs tevékenységek körébe tartozó marketing és kommunikáció vonatkozásában (ezen belül a szolgáltatás/termék promóciója, a szemléletformálást segítő helyi akciók, ill. a szervezet helyi beágyazottságának erősítése érdekében is) a projekt 14 hónapos megvalósítási időszaka alatt tervezetten 4 db nagyobb rendezvény (nagyjából negyedévente 1-1 db rendezvény) kerül megvalósításra. A rendezvények alkalmanként átlagosan 4-5 óra időtartamban, és 40 fő részvételével zajlanak. A rendezvényszervezés költsége tartalmazza az esetlegesen felmerülő helyiségbérleti és/vagy helyiséghasználati díjakat, a felkért moderátorok díjazását is.

Egyéb igénybe vett szakértői szolgáltatások:

 

A célcsoport gazdasági szerepvállalásához kötődő egyéni fejlesztő tevékenység tanácsadás révén:

1 fő munkaerő-piaci/pályaorientációs tanácsadó vállalkozói szerződés alapján (számlás kifizetéssel) rendszeres egyéni és csoportos tanácsadási szolgáltatást nyújt (a célcsoport számára gazdasági szerepvállalásához kötődő egyéni fejlesztő tevékenységként) havonta átlagosan 8 óra időtartamban, a célcsoport 10 hónapos foglalkoztatásának időszaka alatt összesen 80 órában.

 

Szemléletformálást segítő helyi akciók:

A szemléletformálást segítő helyi akciók keretében a 4 db (alkalmanként 4-5 óra időtartamú) rendezvényen (a célcsoporttagok és munkavállalók ahhoz való alkalmazkodásának, társadalmi felelősségvállalásának elősegítése, a szociális gazdaság elveinek érvényesítése, valamint a társadalmi vállalkozás céljával összhangban a szervezet helyi beágyazottságának erősítése érdekében) résztvevő 2 fő szakértő (tanácsadóként, ill. előadóként történő) alkalmazása vállalkozói szerződéssel (számlás kifizetéssel).

 

A projekt szakmai háttértámogatását az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA NKft.) és az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. (IFKA NKft.) konzorciuma által működtetett „PiacTárs” (GINOP-5.1.2-15) kiemelt projekt biztosítja.

„FIATAL PÁLYAKEZDŐK FOGLALKOZTATÁSA AZ INNO RÉGIÓ ALAPÍTVÁNYNÁL” – TÁMOP-1.4.1-12/1-2013-0129

„Fiatal pályakezdők foglalkoztatása az INNO RÉGIÓ Alapítványnál” projekt

Az összesen 16 (13 + 3) hónapos (2014. március 1-jétől 2015. június 30-ig megvalósított) „Fiatal pályakezdők foglalkoztatása az INNO RÉGIÓ Alapítványnál” (TÁMOP-1.4.1-12/1-2013-0129) projekt a TÁMOP-1.4.1-12/1 („Hátrányos helyzetű célcsoportok foglalkoztatásának támogatása a nonprofit szervezetek foglalkoztatási kapacitásának erősítésével”) kiírásra benyújtva vált nyertessé 16.658.120,- Ft összegű megítélt támogatással.

A projekt alapvető vállalása volt, hogy az INNO RÉGIÓ Alapítvány a projekt keretében bevont célcsoporti személyként 4 fő felsőfokú – elsősorban jogász – végzettséggel rendelkező 30 év alatti pályakezdő álláskereső fiatalt kívánt alkalmazni/foglalkoztatni, akik a szervezet különböző munkaerő-piaci jellegű és jogi segítségnyújtással kapcsolatos programjainak szervezésében, lebonyolításában vettek részt, ezek szakmai jellegű tevékenységeit segítették, ill. ezzel összefüggésben adminisztratív feladatokat is elláttak. Foglalkoztatásuk mindösszesen 15 hónap időtartamban, heti 40 órás munkarendben történt. A 15 hónapos foglalkoztatáson belül a 12 hónapos támogatott időtartamra eső bér- és járulékköltségüket a projekttámogatásból fedeztük. A foglalkoztatásuk további 3 hónapos időtartama a kötelezően előírt, a támogatott foglalkoztatással azonos feltételekkel, ill. azonos munkakörben történő továbbfoglalkoztatás ideje volt, az erre eső bér- és járulékköltségüket a támogatott foglalkoztatási időtartamra tervezett bérszinten a szervezet saját forrásaiból biztosítottuk.

„CSALÁDI KALÁKA” – EFOP-1.2.1-15-2016-00501

Pályázati konstrukció: Védőháló a családokért – EFOP-1.2.1-15

 Támogató: Emberi Erőforrások Minisztériuma

 Teljes projektköltség: 39.998.680,- Ft

 Megítélt támogatás: 39.998.680,- Ft

 A támogatás mértéke (intenzitása): 100%

 Projektmegvalósítás időtartama: 24 hónap (2017. 04. 01. – 2019. 04. 01.)

 Megvalósítási helyszínek: Pécs és Vajszló

A projekt céljai 

A tervezett projekt hosszú távú, közvetett célja, hogy egyrészt a magyar lakosság napjainkra egyre gyorsuló ütemben zajló csökkenésének – elsősorban támogató és preventív eszközökkel történő – mérséklését, ill. megállítását, a jelenlegi – a hosszú távú gazdasági stabilitást is veszélyeztető – demográfiai helyzet javítását elősegítse. Ezen túlmenően az is fontos hosszú távú célként határozható meg, hogy a társadalomban újra megerősödjön, ill. általánossá váljon a családbarát értékrend, továbbá a családi kohézió növelésével, a krízishelyzetek kezelésével, illetve kialakulásuk megelőzésével – olyan komplex szolgáltatások nyújtása révén, amelyek kiegészítik a kötelező önkormányzati alapellátási feladatokat és egyszerre több oldalról, egymás hatását erősítve is kezelik a problémákat – erősödjön a család társadalmi szerepe.

A jelenlegi kedvezőtlen helyzet miatt elodázhatatlan, hogy – többek között a tervezett projekt sikeres megvalósításával – mielőbb kezeljük azokat a problémákat, amelyek akadályozzák a gyermekvállalást, veszélyeztetik a családok stabilitását, és a családok krízishelyzetbe kerülése miatt további terheket rónak az állami költségvetésre és az ellátó rendszerekre. A hátrányos helyzet kialakulásának leghatékonyabb módja a megelőzés: a családnak, mint a társadalmi védőháló legelemibb alkotóelemének megerősítése.

A tervezett projekt rövidtávú, közvetlen célja, hogy Pécs és vonzáskörzete, ill. Vajszló és környéke (mint a projekt két megvalósítási helyszíne) vonatkozásában segítse a fent felsorolt célcsoportokat – igényeik és szükségleteik figyelembe vétele, ill. a családalapítás előtt álló fiatalok, a gyermekes szülők és a családok kapcsán a projekt eredményeinek legalább két generáció tekintetében történő érzékelhetővé válása mellett – problémáik megoldásában, életminőségük javításában a következők szerint:

  • A párválasztás és családalapítás előtt álló fiatalok, ill. a házasságkötésre készülő párok számára felkészítés a párválasztásra és a családi életre, a konfliktuskezelési, életviteli, életvezetési, válságkezelési kompetenciáik erősítésével, valamint a családi közösségépítő programokba történő bekapcsolódásuk elősegítésével.
  • A gyermekvállalásra készülő fiatalok, ill. a gyermeket/gyermekeket nevelő fiatal szülők számára gyermekneveléssel, gyermekgondozással kapcsolatos információnyújtás és tanácsadás a konfliktuskezelési, életviteli, életvezetési, válságkezelési kompetenciáik erősítése mellett, ill. ezzel kapcsolatos képzések, csoportfoglalkozások, családi közösségépítő programok lebonyolítása a gyermekneveléssel kapcsolatos korszerű ismeretekkel rendelkező szülők/leendő szülők számának növelése érdekében.
  • A gyermekvállalás után a munkaerőpiacra visszatérni szándékozó szülők számára a munka és a család összeegyeztethetőségével kapcsolatos ismeretátadás és kompetencia-fejlesztés.
  • A párkapcsolati, házassági és egyéb családi ügyekben tanácsadást, segítségnyújtást igénylő személyek számára a krízishelyzetbe kerülésük esélyét csökkentő információnyújtás és tanácsadás a konfliktuskezelési, életviteli, életvezetési, válságkezelési kompetenciáik erősítésével, mediációval, ill. a családi közösségépítő programokba történő bekapcsolódásuk elősegítésével.
  • A nők és fiatal lányok számára helyzetük, társadalmi egyenlőségük javítását, valamint a nők és férfiak közti harmonikus együttműködés előmozdítását szolgáló programok/tevékenységek megvalósítása.
  • A sajátos vagy nehéz helyzetben lévő családok, nagycsaládok, többgenerációs családok számára – támogatásuk, helyzetük javítása érdekében – családi közösségépítő programok lebonyolítása az önkormányzati családsegítő intézmények tevékenységét kiegészítő segítő szolgáltatások (pl. személyre/családra szabott információnyújtás és tanácsadás, képzések/tréningek, szívességcsere szolgáltatás stb.) biztosításával, a nemzedékek közti együttműködés erősítésével, a családon belül a generációk közti együttműködés javításával, az idősebb generáció aktívabb bevonásának elősegítésével.
  • A fenti témakörökhöz kapcsolódó helyi szintű közösségi programok, tájékoztatók, információs események szervezése, valamint a szolgáltatások igénybevételét segítő kiegészítő szolgáltatások (pl. gyermekfelügyelet a foglalkozások ideje alatt) biztosítása.

A fentiekben leírt célok közvetítésének, a szakmai programok megvalósításának fontos eleme a projekten belüli vagy a projekthez kapcsolódó szakmai partnerség működtetése, így az önkormányzatok, az civil és egyházi szervezetek, az alap- és középfokú, ill. felsőoktatási intézmények együttműködése, valamint az önkéntes munka is. Mindezért a projekt – a kiterjed célcsoporti kör és a szélesebb szolgáltatási paletta mellett – nagy hangsúlyt fektet a szakmai partnerségre, a más szervezetekkel való tevékeny együttműködésre, egymás adottságainak és a lehetséges szinergiák kihasználására.

Szintén fontos szempont, hogy a fenti célokkal összefüggő területeken a már működő és bevált mintaprogramok szélesebb körben történő elterjesztése is megvalósulhasson, továbbá a családok egymást segítő közösségeinek megerősítése, a családok jólléte érdekében a helyi szintű összefogás ösztönzése is kellő hangsúlyt kapjon.

Projektünk konkrét célja, hogy a Pécsett és Vajszlón, ill. e települések vonzáskörzetében élők családhoz, gyermekekhez, és gyermekvállaláshoz kapcsolódó társadalmi viszonyulása már rövidebb időtávon belül is javuljon, a családi élettel kapcsolatos negatív jelenségekkel szembeni prevenció – a helyi lehetőségek figyelembe vételével, ill. azok kihasználásával – megvalósuljon.

A kidolgozott projekttervben szereplő komplex tevékenységcsomag alapvetően a helyi lakosság, a családok összefogására és önszerveződésére épít, ezen belül is a közös programok és rendezvények szervezésére, a gyermekvállalás népszerűsítésére irányul, valamint a tevékenységeken, szolgáltatási csomagon belül tanácsadást, lelki gondozást, a munkaerő-piacra történő integrálódás és/vagy visszatérés elősegítését, ill. a projekt keretében a képzések, foglakozások idejére gyermekfelügyelet biztosítását, ill. az ezzel összefüggő segítségnyújtást is vállaljuk.

A projekt keretében tervezett tanácsadások is azt a cél szolgálják, hogy a célcsoport a párkapcsolat, a házasság, a gyermekvállalás és gyermeknevelés, a párkapcsolati vagy családon belüli konfliktusok kapcsán felmerülő kérdésekre – elismert szakemberek bevonásával/segítségével – kimerítő választ kapjanak, de a csoportfoglalkozások, workshopok arra is alkalmat adnak, hogy a helyi közösségek érintett tagjai kölcsönösen átadhassák egymásnak tapasztalataikat. A tapasztalatok megosztására a nagyobb rendezvények (pl. családi napok, családi fórumok) is alkalmasak lesznek.

 

A projekt célcsoportjai

A projekt elsődleges célcsoportját a Pécsett és környékén, ill. a Vajszlón és környékén élő olyan személyek, családok és családi közösségek alkotják, amelyek a pályázati konstrukció felhívásában is szerepelnek az alábbiak szerint:

  • családalapítás előtt álló fiatalok, beleértve a házasságkötésre, gyermekvállalásra készülő párokat,
  • gyermekes szülők, beleértve a gyermekvállalás után a munkaerőpiacra visszatérni szándékozó szülőket,
  • párkapcsolati, házassági és egyéb családi ügyekben tanácsadást, segítségnyújtást igénylő személyek,
  • családok, beleértve a sajátos vagy nehéz helyzetben lévő családokat, nagycsaládokat, többgenerációs családokat.

A „Családi kaláka” projekt gyakorlatilag a fent felsorolt valamennyi célcsoporti rétegre (rész-célcsoportra) fókuszálni kíván, mindegyik réteg számára kínál szolgáltatásokat, és kellő hangsúlyt kíván fektetni ezen csoportok problémáinak kezelésére oly módon, hogy a családalapítás előtt álló fiatalok, a gyermekes szülők és a családok kapcsán a projekt eredményei legalább két generáció tekintetében is érzékelhetőek legyenek.

 

A projekt keretében megvalósuló tevékenységek, és ezek ütemezése

A „Családi kaláka” projekt – nyertes pályázat esetén történő – megvalósítása 24 hónapon keresztül zajlik, az alábbi tervezett szakmai tartalommal és ütemezéssel: 

  1. A) Projektindító szakasz(1 hónap – 2017. 04. 01. és 2017. 04. 30. között)
  • A Támogatási szerződés/Támogatói Okirat megkötése/rendelkezésre állása.
  • A projektstáb (projektmenedzsment, szakmai megvalósítók, tanácsadók stb.) kiválasztása/felállítása, ezzel összefüggésben munkaszerződések, megbízási és vállalkozói szerződések elkészítése, megkötése, a stábtagok foglalkoztatása.
  • A projektstáb felkészítése a projekt lebonyolítására, az elvégzendő feladatok, szerepkörök, felelősségi szintek, a célok elérését biztosító tevékenységek meghatározása.
  • Az együttműködő partnerek részletes tájékoztatása a projekttevékenységekről és a projekt vállalásairól, ill. az együttműködő partnerek vállalásainak konkretizálása.
  • A már megkötött együttműködési megállapodások esetleges aktualizálása az együttműködő partnerekkel közösen.  
  • Irodabérleti/helyiségbérleti szerződések megkötése a pécsi és a vajszlói megvalósítási helyszínek vonatkozásában.
  • A szakmai és egyéb (pl. technikai, infrastrukturális) háttér biztosításával kapcsolatos szerződések megkötése.
  • A részletes projektdokumentáció kidolgozása, alkalmazásának megkezdése.
  • A célcsoport (személyek, családok és családi közösségek) toborzásának és kiválasztásának megkezdése, a kiválasztott célcsoport személyekkel kapcsolatos dokumentáció (pl. jelentkezési lap, egyéni szintű adatgyűjtés) vezetése (a 2011. évi CXII. törvény betartása mellett stb.).
  • Az együttműködő partnerek, egyéb szervezetek által felajánlott/vállalt feladatok keretében önkéntesek toborzása és kiválasztása, feladataik meghatározása, bevonásuk a projekt folyamataiba.
  • A projekt szakmai tevékenységeire (pl. tanácsadási alkalmakra, csoportfoglalkozásokra, workshopokra, rendezvényekre, képzésekre/tréningekre stb.) vonatkozó ütemezés aktualizálása a bevont célcsoport igényeinek és szükségleteinek figyelembe vételével, az együttműködő partnerek bevonásával.
  • Projektnyitó rendezvény lebonyolítása Pécsett kb. 34 fő résztvevővel (a pályázó/megvalósító szervezet és a projektstáb tagjaival, a célcsoporti személyekkel és családokkal, ill. állami/önkormányzati vagy oktatási intézmények, települési és nemzetiségi önkormányzatok, gyermekvédelmi intézmények, családsegítő és gyermekjóléti szolgálatok, civil szervezetek stb. képviselőivel).
  • A tanácsadási alkalmak, a strukturált/tematikus kiscsoportos foglalkozások és csoportfoglalkozások, a workshopok, ill. a tematikus nagyobb rendezvények, továbbá a képzések/tréningek előzetes szervezése, valamint a tanácsadás, a strukturált/tematikus kiscsoportos foglalkozás és a csoportfoglalkozás első alkalommal történő lebonyolítása.
  • A kötelező nyilvánosság folyamatos biztosítása (pl. a „C” típusú tájékoztató tábla kihelyezése a megvalósítási helyszínen, fotódokumentáció készítése a projekt tevékenységeiről, eseményeiről, a honlap/alhonlap, ill. a TÉRKÉPTÉR feltöltése a projekthez kapcsolódó szöveges és képi tartalommal).
  • A vállalt horizontális szempontok figyelembe vétele, elveinek betartása.
  1. B) Megvalósítási szakasz(22 hónap – 2017. 05. 01. és 2019. 02. 28. között)
  • A projektstáb (projektmenedzsment, szakmai megvalósítók, tanácsadók stb.) foglalkoztatása.
  • A projekttevékenységek folyamatos szervezése, koordinálása, infrastrukturális feltételeinek biztosítása.
  • Folyamatos kapcsolattartás és egyeztetés, ill. a feladatok aktualizálása az együttműködő szakmai partnerszervezetekkel.
  • A projektdokumentáció (az általános szakmai jellegű és a célcsoporti dokumentáció) folyamatos használata, aktualizálása, az időközben szükséges módosítások elvégzése.
  • Rendszeres (legalább havi 1 alkalommal történő) projektstáb ülések szervezése és lebonyolítása, beszámoló az elvégzett és folyamatban lévő tevékenységekről, ill. a további feladatok/tevékenységek számba vétele, az erre vonatkozó rövid- és középtávú cselekvési terv kidolgozása.
  • A célcsoport (személyek, családok és családi közösségek) folyamatos toborzása és kiválasztása Pécsett és Vajszón, ill. vonzáskörzetükben, a kiválasztott célcsoporti személyekkel kapcsolatos dokumentáció (pl. jelentkezési lap, egyéni szintű adatgyűjtés) vezetése (a 2011. évi CXII. törvény betartása mellett).
  • Tanácsadási alkalmak – egyéni, egy adott család vagy max. 7 fő/alkalom részvételével történő – lebonyolítása a projekt mindkét megvalósítási helyszínén (Pécsett és Vajszlón), a projektidőszak alatt havi rendszerességgel, összesen 24 db tanácsadási alkalommal, ill. összesen 126 fő (alkalmanként max. 7 fő) résztvevővel számolva, amely szakmai eredményt a projekt fizikai befejezésekor (a 3. mérföldkő időpontjára) fogja teljesíteni – tanácsadói feljegyzéssel vagy mentori naplóval dokumentálva – a projekt az alábbiak szerint:
    • Pszichológiai, mentálhigiénés terület
    • Gyermeknevelési, családterápiás terület
    • Jogi, családjogi, munkajogi, mediációs terület
    • Munkaerő-piaci, pályaorientációs terület
    • Strukturált/tematikus kiscsoportos foglalkozások – max. 10 fő/alkalom részvételével történő – lebonyolítása a projekt mindkét helyszínén (Pécsett és Vajszlón), a projektidőszak alatt összesen 25 db alkalommal (alkalmanként 3-4 óra időtartamban), ill. összesen 245 fő (alkalmanként max. 10 fő) résztvevővel számolva, amely szakmai eredményt a projekt fizikai befejezésekor (a 3. mérföldkő időpontjára) fogja teljesíteni a projekt. A strukturált/tematikus kiscsoportos foglalkozások tematikája nagymértékben illeszkedik a tanácsadási szolgáltatás területeihez, vagyis a pszichológiai, mentálhigiénés, a gyermeknevelési, családterápiás, a jogi, családjogi, munkajogi, mediációs, ill. a munkaerő-piaci, pályaorientációs területekhez. A strukturált/tematikus kiscsoportos foglalkozások egyrészt lehetőséget adnak a résztvevők közötti tapasztalatcserére, a tapasztalatok megosztására, másrészt a szívességcsere szolgáltatás megszervezésére és működtetésére is, ill. – a célcsoport részéről felmerülő igény és szükség szerint – akár tanácsadási szolgáltatás is igénybe vehető.
    • Strukturált/tematikus csoportfoglalkozások – max. 20 fő/alkalom részvételével történő – lebonyolítása a projekt mindkét helyszínén (Pécsett és Vajszlón), a projektidőszak alatt összesen 24 db alkalommal (alkalmanként 3-4 óra időtartamban), ill. összesen 360 fő (alkalmanként max. 20 fő) résztvevővel számolva, amely szakmai eredményt a projekt fizikai befejezésekor (a 3. mérföldkő időpontjára) fogja teljesíteni a projekt. A strukturált/tematikus csoportfoglalkozások tematikája nagymértékben illeszkedik a tanácsadási szolgáltatás területeihez, vagyis a pszichológiai, mentálhigiénés, a gyermeknevelési, családterápiás, a jogi, családjogi, munkajogi, mediációs, ill. a munkaerő-piaci, pályaorientációs területekhez. A strukturált/tematikus csoportfoglalkozások egyrészt lehetőséget adnak a résztvevők közötti tapasztalatcserére, a tapasztalatok megosztására, másrészt a szívességcsere szolgáltatás megszervezésére és működtetésére is, ill. – a célcsoport részéről felmerülő igény és szükség szerint – akár tanácsadási szolgáltatás is igénybe vehető.
    • Workshopok – min. 15 fő/alkalom részvételével történő – lebonyolítása a projekt mindkét helyszínén (Pécsett és Vajszlón), a projektidőszak alatt összesen 4 db alkalommal (alkalmanként 3-4 óra időtartamban), ill. összesen 80 fő (alkalmanként átlagosan 20 fő) résztvevővel számolva, amely szakmai eredményt a projekt fizikai befejezésekor (a 3. mérföldkő időpontjára) fogja teljesíteni a projekt. A workshopok tematikája nagymértékben illeszkedik a tanácsadási szolgáltatás területeihez, vagyis a pszichológiai, mentálhigiénés, a gyermeknevelési, családterápiás, a jogi, családjogi, munkajogi, mediációs, ill. a munkaerő-piaci, pályaorientációs területekhez. A workshopok egyrészt lehetőséget adnak a résztvevők közötti tapasztalatcserére, a tapasztalatok megosztására, másrészt a szívességcsere szolgáltatás megszervezésére és működtetésére is, ill. – a célcsoport részéről felmerülő igény és szükség szerint – akár tanácsadási szolgáltatás is igénybe vehető.
    • A célcsoport számára szervezett tematikus nagyrendezvények – min. 20 fő/alkalom részvételével történő – lebonyolítása a projekt mindkét helyszínén (Pécsett és Vajszlón), a projektidőszak alatt tervezetten összesen 4 db alkalommal (alkalmanként 3-4 óra időtartamban), ill. összesen kb. 160 fő (alkalmanként átlagosan kb. 40 fő) résztvevővel számolva, amely szakmai eredményt a projekt fizikai befejezésekor (a 3. mérföldkő időpontjára) fogja teljesíteni a projekt. A tematikus nagyrendezvények lehetőséget adnak a szívességcsere szolgáltatás megszervezésére és működtetésére is, ill. – a célcsoport részéről felmerülő igény és szükség szerint – akár tanácsadási szolgáltatás is igénybe vehető.
    • A célcsoport számára szervezett 3 féle képzés/tréning – összesen 45 fő (képzésenként/tréningenként 15 fő, tehát 3 x 15 fő) részvételével – történő lebonyolítása a projektidőszak alatt, amely szakmai eredményt a projekt fizikai befejezésekor (a 3. mérföldkő időpontjára) fogja teljesíteni a projekt az alábbiak szerint:
      • Önálló életvezetési készségek – 45 óra (személyiségfejlesztés és önismeret – 20 óra, konfliktuskezelés – 15 óra, ön- és csoportérdek-érvényesítés – 10 óra) – 15 fő részére (9 nap x 5 óra = 45 óra/9 képzési nap)
      • Felkészítés az önálló családi életre és a munkavállalói szerepre – 95 óra (családi gazdálkodás, házvezetés – 20 óra, társas és családi kompetenciák – 15 óra, álláskeresési technikák – 50 óra, pályaorientációs felkészítés – 10 óra) – 15 fő részére (19 nap x 5 óra = 95 óra/19 képzési nap)
      • Kompetencia- és attitűdfejlesztés a vállalkozóvá, kereskedővé vagy önfoglalkoztatóvá válás elősegítése érdekében – 50 óra – 15 fő részére (10 nap x 5 óra = 50 óra/10 képzési nap)
      • A célcsoport személyek, családok vagy családi közösségek esetleges lemorzsolódásának kezelése, ennek kapcsán új célcsoporti tagok kiválasztása és projektbe vonása.
      • A kötelező nyilvánosság folyamatos biztosítása (pl. a „C” típusú tájékoztató tábla kihelyezése a megvalósítási helyszínen, fotódokumentáció készítése a projekt tevékenységeiről, eseményeiről, a honlap/alhonlap, ill. a TÉRKÉPTÉR feltöltése a projekthez kapcsolódó szöveges és képi tartalommal).
      • A vállalt horizontális szempontok figyelembe vétele, elveinek betartása.
      • A megvalósítási szakaszban a projekt az alábbi 2 mérföldkő elérését tűzte ki célul:

–       az 1. mérföldkő elérése 2017. 12. 31-ig: A projekt megkezdésétől számított 12. hónap végéig legalább 100 fő részt vett a támogatást igénylő által szervezett vagy nyújtott szolgáltatáson, programon vagy tanácsadáson valamint projekt szinten az összes elszámolható költség legalább 25%-áról kifizetési igénylés került benyújtásra.

–       a 2. mérföldkő elérése 2018. 08. 31-ig: a projekt megkezdésétől számított 20 hónap végéig legalább 300 fő részt vett a támogatást igénylő által szervezett vagy nyújtott szolgáltatáson, programon vagy tanácsadáson valamint projekt szinten az összes elszámolható költség legalább 50%-áról kifizetési igénylés került benyújtásra.

  1. C) Projektzáró szakasz(1 hónap – 2019. 03. 01. és 2019. 04. 01. között) 
  • A projektstáb (projektmenedzsment, szakmai megvalósítók, tanácsadók stb.) foglalkoztatása.
  • A projekttevékenységek folyamatos szervezése, koordinálása, infrastrukturális feltételeinek biztosítása.
  • Folyamatos kapcsolattartás és egyeztetés, ill. a feladatok aktualizálása az együttműködő szakmai partnerszervezetekkel.
  • A projektdokumentáció (az általános szakmai jellegű és a célcsoporti dokumentáció) folyamatos használata, aktualizálása, az időközben szükséges módosítások elvégzése.
  • A tanácsadás, a strukturált/tematikus kiscsoportos foglalkozás és a csoportfoglalkozás utolsó alkalommal történő lebonyolítása.
  • Projektstáb ülés szervezése és lebonyolítása, beszámoló az elvégzett és folyamatban lévő tevékenységekről, ill. a további feladatok/tevékenységek számba vétele, az erre vonatkozó rövid- és középtávú cselekvési terv kidolgozása.
  • Projektzáró rendezvény lebonyolítása Pécsett kb. 50 fő résztvevővel (a pályázó/megvalósító szervezet és a projektstáb tagjaival, a célcsoporti személyekkel és családokkal, ill. állami/önkormányzati vagy oktatási intézmények, települési és nemzetiségi önkormányzatok, gyermekvédelmi intézmények, családsegítő és gyermekjóléti szolgálatok, civil szervezetek stb. képviselőivel).
  • A kötelező nyilvánosság folyamatos biztosítása (pl. a „D” típusú tájékoztató tábla kihelyezése a megvalósítási helyszínen, fotódokumentáció készítése a projekt tevékenységeiről, eseményeiről, a honlap/alhonlap, ill. a TÉRKÉPTÉR feltöltése a projekthez kapcsolódó szöveges és képi tartalommal).
  • A vállalt horizontális szempontok figyelembe vétele, elveinek betartása.
  • A projekttevékenységek befejezése.
  • A projektzáró szakaszban a projekt az alábbi 1 mérföldkő elérését tűzte ki célul:

–       a 3. mérföldkő elérése 2019. 04. 01-jéig: a projekt fizikai befejezéséig legalább 400 fő részt vett a támogatást igénylő által szervezett vagy nyújtott szolgáltatáson, programon vagy tanácsadáson valamint projekt szinten az összes elszámolható költség legalább 90%-áról kifizetési igénylés került benyújtásra.

A projekt valamennyi támogatott tevékenysége befejeződött, ezek fizikai teljesítése, így a projekt fizikai befejezése 2019. 04. 01-jén megtörtént, továbbá az összes elszámolható költségről, azok 100%-áról rendelkezésre állnak a záró elszámolási csomag (benne a záró kifizetési igénylés) benyújtásához szükséges pénzügyi dokumentumok.

A projekt partnersége 

A „Családi kaláka” projekt a pályázati program megtervezéséhez, ill. a projekt – nyertes pályázat esetén történő – sikeres/eredményes megvalósításához mindenképpen egy kiterjedt, széleskörű, tevékenységi köreiket és szolgáltatásaikat tekintve is sokféle/sokszínű szakmai együttműködő partnerségre törekedett, ennek kialakítására alapozott.

A két megvalósítási helyszín (Pécs és Vajszló) vonatkozásában, a projekt kapcsán összesen 9 db szakmai együttműködő partnerszervezetet vontunk be a projekt tervezésébe és a megvalósításába – a már megkötött együttműködési megállapodások alapján – az alábbiak szerint:

  • Esztergár Lajos Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Központ
  • Vajszló és Térsége Család- és Gyermekjóléti Szolgálata
  • Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) Pécsi Tankerülete – Baranya Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
  • Nevelők Háza Egyesület – Baranya Megyei Család, Esélyteremtési és Önkéntes Ház
  • Pécsi Székesegyház Nagycsaládos Egyesület – Baranya Megyei Család, Esélyteremtési és Önkéntes Ház
  • „Vadrózsa” Biztos Kezdet Gyerekház
  • Baranya Megyei Cigány Nemzetiségi Önkormányzat
  • Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola (Pécsi Művészeti Középiskola)
  • Vajszlói Kodolányi János Szakközépiskola, Szakiskola és Általános Iskola

A szakmai együttműködő partnerszervezetek (egyenként vagy csoportosan, ill. egy vagy több területen is) kapcsolódnak a projekt által vállalt valamennyi támogatható tevékenységhez, vagyis az INNO RÉGIÓ Alapítvány a „Családi kaláka” projektje vonatkozásában minden választott tevékenység kapcsán – a megvalósítás elősegítése érdekében – legalább 1-1 db együttműködési megállapodást kötött a tervezett beavatkozás hatásterületén (többségükben helyben is) működő és az adott tevékenység ellátásában szintén ellátási, szolgáltatási feladatokkal, jogosítványokkal rendelkező, ezen tevékenységhez kapcsolódó szervezetettel.

Az INNO RÉGIÓ Alapítvány kötelező módon együttműködikaz EFOP 1.2.6. Családbarát ország című felhívás megvalósítójával, ill. az együttműködés keretében adatszolgáltatást fog biztosítani/nyújtani az EFOP-1.2.6. – Családbarát ország című felhívás megvalósítója számára az alábbiak szerint:

  • az INNO RÉGIÓ Alapítvány a „Családi kaláka” projekt eredményeit bemutató adatszolgáltatást biztosít a kialakított elektronikus felületen. Az adatszolgáltatás kiterjed a projektben vállalt indikátorok és számszerűsített szakmai elvárások teljesülésére, valamint a megvalósult programok szöveges beszámolóira egyaránt;
  • a projekt magas szakmai színvonalú megvalósítása érdekében az EFOP-1.2.6. – Családbarát ország című felhívás megvalósítója módszertani tanácsadást nyújt a projekt megvalósítói részére.

Az INNO RÉGIÓ Alapítvány vállalja, hogy a „Családi kaláka” projekt kapcsán az Arculati Kézikönyvben meghatározott kötelező elemeken túl, valamennyi, nyilvánosságra kerülő vizuális megnyilvánuláson (pl.: szórólap, meghívó, plakát, póló stb.) megjeleníti a Felhívás mellékletében található „Családbarát ország” logót is.

EGYÉB PROJEKTEK

Az elmúlt évek során az INNO RÉGIÓ Alapítvány több EU-s társfinanszírozású pályázati programban/projektekben is részt vett szerződött partnerként.

 

2009 és 2014 között különböző TÁMOP projektben végzett jogsegélyszolgálattal, ill. jogi tanácsadással kapcsolatos tevékenységeket:

  • „Dél-dunántúli JOGPONT Hálózat” (TÁMOP-2.5.1-07/1-2008-0015)
  • „Dél-dunántúli Jogpont+” (TÁMOP-2.5.1.B-11/1-2011-0007)
  • „Jogpont Mini a Dél-Dunántúlon és a Nyugat-Dunántúlon” (TÁMOP-2.5.3.B-12/1-2012-0004)

 

A fenti projektekben az Alapítvány – a Főpályázók (Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége és Munkástanácsok Országos Szövetsége) szerződött partnereként – a projektek humánerőforrását biztosította jogász végzettségű szakemberekkel.

Ehhez hasonlóan a „Lépegető” (TÁMOP-5.3.1-C-09/2-2010-0084) projektben a célcsoport (a munkaerőpiacon hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, alacsony iskolai végzettségű személyek) számára térítésmentes jogsegélyszolgálatot működtetett.

 

A fenti projektekről bővebben: 

„Dél-dunántúli JOGPONT Hálózat” projekt

http://jogpont.hu/

http://jogpont.hu/oldal.php?megnyit=1001

 

„Dél-dunántúli Jogpont+” projekt

http://www.jogpontplusz.hu/Index.aspx?MN=DelDunantuliJogpontPlusz&LN=Hungarian

 

„Jogpont Mini a Dél-Dunántúlon és a Nyugat-Dunántúlon” projekt

http://www.jogpontplusz.hu/Index.aspx?MN=NyugatDunantuliDelDunantuliJogpontPluszMini&LN=Hungarian

 

„Lépegető” projekt

http://www.miokpecs.hu/programok

http://www.miokpecs.hu/userdata/files/L%C3%A9peget%C5%91.pdf

Scroll to Top